5 Aralık 2020 Cumartesi

TAS KEBABI


taskebabı


Çok klasik bir yemek ama bizimkilerin en sevdiği yemek. Pilav duruma göre sade veya bulgur pilavı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Yanına bir de cacık süper :)

Ben bu yemeğimde, mutlaka bol domates, az  salça kullanıyorum. Çünkü, domatesin ete bu şekilde çok yakıştığını düşünüyorum. Kışın bu yemeği yaptığımda, sonbaharda annemle hazırladığımız o muhteşem çanakkale domatesinin konserveleri imdadıma yetişiyor :) Yine sonbaharda kapya (al biber) biberlerin içlerini temizleyip bir kaç parçaya bölerek buzlukta saklayabiliriz. Kışın kuru fasulyenin içinde muhteşem oluyor. 


MALZEMELER:
* Yarım kg. kuşbaşı et (küçük veya orta boy doğranması isteğe göre)
* 1 soğan
* Büyüklüğüne göre 2 veya 3 domates
* 1 tatlı kaşığı biber salçası
* 1 adet kapya biber
* 2 diş sarımsak
* tuz
* karabiber

YAPILIŞI:
1) Soğan küçük küçük doğranarak, sarımsaklar ikiye üçe bölünerek zeytinyağında kavuruyoruz.
2) Yıkanmış ve süzgeçte sularını iyice bırakmış olan etleri soğanlar ile birlikte yüksek ateşte kavuruyoruz.
3) Benim için önemli husus, etin suyunu bıraktığı noktada suyunu tamamını çektirmemiz.(Etin bıraktığı kefli su, yemeğin lezzetini bozar.)
4) Tencerede hiç su kalmadığında, doğranmış biberleri, rendelenmiş domatesi ve salçayı ekliyoruz. Yine benim için bir önemli detay daha, bu eklemelerden sonra mutlaka bir çay bardağı su ekleyerek, orta ateşte tüm malzemeyi kaynatıyoruz.(Salçanın çiğ kokusu bu şekilde yok edilmiş olur.) Malum yemeklerin lezzeti detaylarda saklıdır :)
5) Malzemeler kaynadıktan sonra; karabiber ekleyip,  düdüklü tencerede pişirecekseniz bir bardağa yakın, normal tencerede 2-3 bardak suyla pişiriyoruz.
6) Düdüklü tencerede pişirme süresi yaklaşık 12-15 dk. arası, normal tencerede ise; yumuşayana kadar kontrol edip yaklaşık 1 saati buluyor.
7) Etin sertleşmemesi için tuzunu yemeğimiz piştikten sonra ekliyoruz.

Afiyet olsun :))

 Ben bir düdüklü tencere sever olarak, neredeyse tüm yemeklerimi hatta kışın kabak tatlısını bile  düdüklü tencerede pişirdiğim için bu yemeği de düdüklü tencerede pişiriyorum, lokum gibi oluyor :) 




Hiç yorum yok: