5 Aralık 2020 Cumartesi

TON BALIKLI KAPARİLİ MAKARNA

Ton balıklı makarna

Çok sağlıklı ve lezzetli bir makarna tarifi vermek istiyorum. Malzemelerin fazla olması gözünüzü korkutmasın, yapımı kolay bir makarna. Ben daha önce kış için hazırladığım kışlık acı sos kullandım. İnanılmaz kolay oldu. Akşam işten geldiğimde makarna haşlanırken, soğan, ton balığı ve kaparinin üzerine sosumu eklediğimde kolayca bu makarnayı hazırlayabildim :) hazır sosu olmayanlar için malzemeleri detaylı olarak yazdım. Makarna çeşidi olarak ben fusilli lunghi (Burgu makarnanın uzunu) kullandım. Siz dilediğiniz makarna çeşidini kullanabilirsiniz. Zorlu Center içinde bulunan Eataly mağazasından bu makarnayı almıştım. Eataly İtalyan yemeklerini yiyebileceğiniz, satın alabileceğiniz ve yiyecekler hakkında bolca bilgi edinebileceğiniz bir yer. Çeşit çeşit makarnalar, peynirler, ekmekler ve soslar, daha neler neler, hepsi gerçek İtalyan tadı. Yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim. 

MALZEMELER:
- 1 paket dilediğiniz makarna çeşidi
- 160 gram ton balığı konservesi
- 2 adet büyükçe domates (rende olacak, fazla suyunu dökeceğiz, posasına ihtiyacımız var)
- 1 adet kuru soğan
- 2 diş sarımsak
- 2 adet taze soğanın yeşil bölümleri
- 7 - 8 dal maydanoz
- 2 yemek kaşığı kapari (salamura olması nedeniyle sudan geçirmek gerekir, aksi takdirde çok tuzlu olur)
- 1 çay kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı elma sirkesi
- dilediğiniz kadar pul biber veya hazır acı sos
- 4 yemek kaşığı zeytinyağı
- tuz

YAPILIŞI:
1) Makarnayı paketin üzerinde yazan pişirme süresine göre pişiriyoruz ve soğuk sudan geçiriyoruz.
2) Bu arada başka bir tencereyi önce iyice ısıtıyoruz, sonra zeytinyağı ve küçük doğranmış soğanı ekleyip kavurmaya başlıyoruz.
3) Sarımsağı file, taze soğanları minik şekilde doğrayarak karışıma ilave ediyoruz.
3) Biraz yumuşadıktan sonra diğer malzemeleri, ton balığı, domates, kapari, kıyılmış maydanoz, şeker, sirke ve acı biberi ekleyerek, 1 - 2 dk. karıştırıyoruz.
4) Sosun lezzeti için önemli püf noktası olan makarnanın suyundan 2 - 3 kepçe karışıma dökerek, kısık ateşte sosun biraz koyulaşması için pişiriyoruz.
5) Makarnayı servis tabaklarına alarak, üzerine sosu paylaştırıp servis ediyoruz.

Afiyet olsun...







Hiç yorum yok: