2 Aralık 2020 Çarşamba

KÖZ PATLICAN ÇORBASI

patlıcan çorbası

Değişik ama lezzetli bir çorba içmek isterseniz bu tarifi mutlaka denemelisiniz. Patlıcanın her halini seven biri olarak ben bu çorbayı çok sevdim. Sizin de beğeneceğinizi umuyorum:)

Ben geçen yazdan közleyip buzluğa koyduğum patlıcanları kullandım. Siz marketten hazır da alıp yapabilirsiniz.

MALZEMELER

1 su bardağı közlenmiş patlıcan (tepeleme)
Yarım su bardağı süzme yoğurt
1 çay bardağı krema
1 diş sarımsak (isteğe bağlı)
2 yemek kaşığı un
5 su bardağı su
tuz
zeytinyağı

YAPILIŞI

1. Bir kase içinde közlenmiş patlıcan, yoğurt, krema ve ezilmiş sarımsağı karıştırın.

2. Zeytinyağı ile unu hafif pembeleşene kadar kavurun. 

3. Patlıcanlı karışımı ekleyin ve 5 su bardağı suyu ekleyip, kaynayana kadar pişirin.

4. Kaynadıktan sonra 10 dk. kısık ateşte pişirip, ocağın altını kapatın. El blender kullanarak çorbayı pütürsüz olana dek karıştırın. Çorba çok yoğun olursa biraz daha su ilavesi yapabilirsiniz.

5. Tuzunu ekleyip, servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: