1 Aralık 2020 Salı

PANNACOTTA

pannacotta

Dün akşam yaptığım ve buzdolabında bekleyip kendini bulmuş olan pannacotta larım muhteşem olmuş. İtalyanlara ait olan bu pudingin yemesi çok hafif ama içinde krema olduğu için maalesef kalorisi o kadar da hafif değil ara sıra yemekten bir şey olmaz değil mi? 

Bu tatlının orijinal veya en yakın tarifini bulabilmek için o kadar çok araştırma yaptım ki, yerli yabancı bütün blog ve siteleri gezdim. Nihayet bütün tarifleri harmanlayarak, kendi ölçülerimle tarifi yakaladım. Aslında sadece krema ile yapılıyormuş, zamanla İtalya'da bile içine bir miktar süt ilave ederek yoğunluğu azaltmışlar. Zira sadece krema ile yapıldığında oldukça ağır bir tatlı olur diye bende düşündüm. Sonuç olarak krema içine yoğurt veya süt katarak günümüze kadar gelmiş. Ben kremanın içine sütü daha çok yakıştırdığım için süt kullandım. 
Deneyenlere şimdiden afiyet olsun...

1 cup ölçü 240 ml. bardak


MALZEMELER:

400 ml. krema
200 ml. süt
1/3 cup şeker
çeyrek vanilya çubuğu
3 adet yaprak jelatin
1 bardak soğuk su
Çilek sos için;
1 cup çilek
1/4 cup su
1/3 cup şeker

YAPILIŞI:

1. Soğuk su içinde, jelatinleri 5-10 dakika yumuşayana kadar bekletin. 
2. Bu arada çubuk vanilyayı dikine ayırarak içinden siyah özünü sıyırın ve süt ile karıştırın. Sütü kaynama noktasına getirince ocaktan alın ve içine suyunu iyice sıktığınız jelatinleri atıp tahta kaşıkla eriyene kadar karıştırın.
3. Ayrı bir tencere içinde, krema ve şekeri tahta kaşıkla karıştırarak, göz göz olana dek kaynatın. İçine jelatin ve sütlü karışımı ekleyip kalıplara paylaştırın. Karışım başta sıvı olacak ama soğudukça sertleşecektir. Önce oda sıcaklığında 2-3 saat bekletin, sonra buzdolabında mümkünse 1 gece bekletin. Ben slikon kalıp kullandım, oda sıcaklığında biraz bekletin, donmuş kenarlarından hafifçe bıçakla da ayırabilirsiniz. Sonra bir tepsiye ters çevirip, hafifçe üzerlerinden içe doğru iterek kolaylıkla kalıptan çıkarabilirsiniz. 
4. Sosu için tüm malzemeleri bir tencere içinde hafifçe koyulaşana kadar pişirin, soğuduktan sonra tatlı ile servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun

pannacotta

Hiç yorum yok: