1 Aralık 2020 Salı

MOZAİK PASTA


Piramit Pasta

Büyük küçük hepimizin severek yediği, klasik tatlarımız arasındadır. mozaik veya diğer adıyla piramit pasta. Ben piramit şekli vermeyip kelepçeli kalıpta yaptım. Bu konuda, çok çeşitli olan tarifler var, bol tereyağlı, bol çikolatalı, bol kremalı v.s. ben daha orta yollu bir tarifle yapmaya çalıştım, lezzetli de oldu. 


MALZEMELER
1 paket çifte kavrulmuş petibör bisküvi
3 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı nutella
100 gr. bitter çikolata
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı kırık ceviz

YAPILIŞI
1. Tereyağı, toz şeker ve bitter çikolatayı benmari yöntemiyle eritin. (Kaynayan suyun üzerine başka bir kabın konulması ile benmari yöntemi olur, yukarıdaki kabın suya kesinlikle değmemesi gerekir)
2. Geniş bir kase içine çikolatalı karışımı alıp, içine nutellayı, sütü, kakaoyu, cevizi ve iri parçalar halinde kırılmış bisküvileri ekleyin.
3. Tüm malzemenin birbirine karışması için iyice karıştırın. Gerekirse biraz daha süt ilavesi yapabilirsiniz, malzemeler birbiri ile iyice özdeşleşsin. Fakat, karıştırırken bisküvileri fazla kırmamaya dikkat edin.
4. 18-20 cm.lik bir kek kalıbını streç film ile kaplayıp karışımı sıkıca yayın. Buzlukta 2-3 saat bekletip servis yapabilirsiniz. Üzerini kakao ile süsledim, siz dilerseniz çikolata sos kullabilirsiniz.


Hiç yorum yok: