2 Aralık 2020 Çarşamba

ENGİNAR ÇANAĞINDA PATATES SALATASI

enginar çanağında patates salatası

Hadi bakalım bizim evde enginar mevsimi açılmıştır. Zeytinyağlısını çok severim, sıklıkla yapmaya çalışırım. Hatta babam hep söyler mevsiminde 40 tane enginar yemek karaciğer temizliği açısından çok faydalıymış. Ama sürekli  zeytinyağlısını yemekte sıkıyor insanı:) meze formatında üzerinde patates salatası ile gerçekten denenmesi gereken bir tarif oldu. Enginar sevmeyenler bile bu lezzete karşı koyamayacaklar. 

MALZEMELER

4 + 1 adet enginar
3 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı koyu yoğurt (tepeleme)
1 yemek kaşığı mayonez
çeyrek demet dereotu
1 adet közlenmiş kırmızı biber (hazır kullandım)
5-6 adet salatalık turşusu
1 adet + yarım limon 
3 + 2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı su
tuz

enginar çanağı üzerinde patates salatası

YAPILIŞI:

1. Bir adet limon ile enginarları ovun ve kullandığınız limonun suyu, iki su bardağı su ile iki yemek kaşığı zeytinyağı içinde enginarları yumuşayana kadar pişirin. Dört enginarı kullanacağız, bir enginarı salatasının içine ezeceğimiz için birini biraz daha fazla pişirebilirsiniz.

2. Benim klasiğim olan patatesleri dörde bölüp buharda haşlayın, iyice ezin, üç yemek kaşığı zeytinyağı, yarım limon suyu ve tuz ile tatlandırın. Bir adet pişmiş enginarı ayrı bir kap içinde ezerek, karışıma ilave edin.

3. Turşuları, közlenmiş kırmızı biberi ve dereotunu minik minik doğrayın. Patates salatasına ekleyin.

4. Son olarak yoğurt ve mayonezi de ilave ederek patates salatasını bitirin.

5. Kalan dört adet enginarın suyunu süzerek, üzerine patates salatasını düzgünce yayın. Ben kalıp kullandım, kalıp ile enginarın içine salatayı boşalttım böylece daha düzgün bir görüntü elde ettim. Yarım saat kadar beklettikten sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun..



Hiç yorum yok: