5 Aralık 2020 Cumartesi

ISPANAK VE RİCOTTA PEYNİRLİ BÖREK

börek


Çokça kullanılan baklava yufkası ile böreği nihayet bende denedim. Böreği çıtır çıtır sevenler için gerçekten muhteşem bir lezzet. Baklava yufkasında genelde tereyağı kullanılır ama ben eşit miktarda zeytinyağı ile soda karışımı sürmeyi tercih ettim.

4 kat yufkanın aralarına sodalı yağlı karışımdan sürün. Baklava hamuru dikdörtgen oluyor, kısa kenarına iç harcını serin. Sıkı bir rulo yapıp 4 parça halinde kısa sigara böreği gibi kesin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 190 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Ben iç harcında; zeytinyağı ve soğan ile kavrulmuş ıspanağa, ricotta peyniri ile pastırma ilave ettim. Sonuç mükemmel olmuştu. Dilediğiniz harcı kullanarak bu böreklerden yapabilirsiniz. Bi de sıcak sıcak servis etmeyi unutmayın. Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok: